یزدفردا " محمد كاظم وكيل :"صبح دیروز 26 مرداد ماه 88 به مناسبت سالگرد آزادی اسرای جمهوری اسلامی ایران از چنگال رژیم بعث عراق، ریاست و اعضای هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی یزد به دیدار آزاده سرافراز دانشگاه رفتند. 


 در این دیدار که با سید حسین فرمی باف آزاده، استاد و از مدیران اجرایی دانشگاه انجام شد
 دکتر مسلمین ریاست واحد یزد گفت : با لطف خداوند و همیاری ملت و رهنمودهای امام راحل ایران موفق شد نظام سلطه پادشاهی 2500 ساله را به زیر کشیده و پایه های این نظام اسلامی را بنا نهند و مسلماً این مسأله برای کشورهای مستبد و دیکتاتور که به فرماندهی 2 ابر قدرت وقت امریکا و شوروی بود خوشایند نبود و از همان ابتدا خصومت خود را با ملت ایران بنا نهاده و موفق شدند دست نشانده خود یعنی صدام ملعون را ترغیب کنند تا به این کشور اسلامی حمله کند، ولی با لطف خداوند، با رهنمودهای امام و همکاری ملت به ویژه عزیزان بسیجی، ایران اسلامی توانست سربلند و پیروز از این جنگ تحمیلی بیرون بیاید.

 دکتر مسلمین افزود : به جرأت می توان گفت اگر رشادت های آنها نبود وضعیت کشور مشخص نبود و باید گفت که بعد از حضرت امام و مسئولینی که ملت ایران از وجود آنها بهره می برد، این رزمندگان بودند که بر گردن ملت حق دارند.

وی ادامه داد : در این رهگذر عزیزانی هم اسیر شدند و روزها و سالها را در زندان های آن دیکتاتور به سر بردند اما به لطف خدا در چنین روزی بود که چشمان ملت ایران پر از شادی شد و این عزیزان به میهن خود برگشتند.

 دکتر مسلمین در پایان گفت : در حال حاضر وظیفه ما مسئولین این است که به نحوی عمل کنیم که روز به روز عشق و علاقه مردم به نظام بیشتر شود و یکی از راههای میسر شدن این مسأله، تکریم ارباب رجوع است.

 وی حضور این آزاده سرافراز را در دانشگاه مایه افتخار دانست و آرزو نمود که تا پایان خدمت ایشان را در کنار خود داشته باشند.

همچنین در این مراسم سید حسین فرمی باف نیز به بیان خاطراتی از دوران اسارت پرداخت و گفت : نکته ای که همیشه در طول دوران اسارت به عنوان کلید رهگشای کارهایم داشته ام این است که هرگاه با تمام وجود تکیه بر قدرت خداوند کردم نتیجه گرفتم ولی هر موقع که نگاهم غیر از خدا به موارد دیگری بود با مشکل روبرو شدم.

 این مدیر اجرایی دانشگاه ادامه داد : در آخرین ماه مبارک رمضان دوران اسارت، مراسم احیاء بچه ها با سالهای دیگر تفاوت داشت و همه با خلوص نیت به درگاه خداوند دعا کردند و در ناباورانه ترین زمان که فشار دشمن زیاد بود آزادی اسرا مهیّا شد.

همچنین در ادامه کاظم اسلامی معاون دانشگاه و رئیس مدارس سما نیز با یادآوری خاطرات شهید لشکری، یادآور رنجهای دفاع مقدس شد و گفت : خوشحالیم که دانشگاه ما هم از وجود این آزاده پر افتخار برخوردار است و از ورود ایشان به دانشگاه، به حمدالله توفیقات دانشگاه هم فزونی داشته و انشاءا... با همیاری و همفکری ایشان روز به روز دانشگاه به اهداف بلند خود نزدیکتر خواهد شد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا